Notverkehr - Distress (Mayday) |
|
|
Hördatei |
|
Text |
1 |
Distress: Beginn
Cannonball neu: nach WRC-07-Standard !!
|

|
Mayday Mayday Mayday this is Cannonball Cannonball Cannonball / GBLA 222340180 Mayday Cannonball / GBLA 222340180 in position 41-14 S; 123-43 W at 01:40 UTC cöllision with unknown object sinking request immediate help OVER
|
2 |
Distress: Beginn
Haubentaucher neu: nach WRC-07-Standard !!
|

|
Mayday Mayday Mayday this is Haubentaucher Haubentaucher Haubentaucher / DSRT 211 451 670 Mayday Haubentaucher / DSRT 211 451 670 in position 54-23 N; 002-45 E at 0240 UTC Person over Bord ship in vicinity are requested to keep sharp lookout and to report to Netherlands Coastguard OVER
|
|

|
Distress:
Bestätigung durch Antigone
|
 |
Mayday Haubentaucher this is M/V Antigone / DB2359 Received Mayday |
|
|
Distress:
Beendigung durch Haubentaucher
|
 |
Mayday All stations All stations All stations this is Haubentaucher at 0310 UTC 211 451 670 Haubentaucher / DSRT Silence fini |
|
|
Distress: Beendigung durch Bremen Rescue
|
 |
Mayday Haubentaucher All stations All stations All stations this is Bremen Rescue Bremen Rescue Bremen Rescue at 0310 UTC 211 451 670 Haubentaucher / DSRT Silence fini |
3 |
Distress: Beginn
Pfennigfuchser
|
 |
Mayday Mayday Mayday this is Pfennigfuchser Pfennigfuchser Pfennigfuchser / DAGH 211 987 650 Mayday Pfennigfuchser / DAGH 211 987 650 in position 53-17 N; 007-24 E at 0753 UTC Collision with unknown vessel sinking request immediate help OVER |
|
|
Distress:
Bestätigung durch Mara
|
|
Mayday Pfennigfuchser this ist Mara / DA2379 Received Mayday |
|
|
Distress:
Störung des Funkverkehrs durch Dritte; Einzelstörer Nixe
|
 |
Nixe
Silence Mayday
|
|
|
Distress:
Störung durch eine Vielzahl oder Unbekannten
|
 |
All stations
Silence Mayday
|
4 |
Distress: Weiterleitung
Weiterleitung einer auf Kanal 16 mitgehörten Meldung
(Eine Weiterleitungen erfolgen ausschließlich an ein MRCC / Küstenfunkstelle im Sprechfunk !)
Ostsee Express 1
|
 |
Mayday Relay Mayday Relay Mayday Relay Bremen Rescue Bremen Rescue Bremen Rescue this is Ostsee Express 1 Ostsee Express 1 Ostsee Express 1 / DMIJ 211 546 730 at 2205 UTC following message on channel 16 received Mayday Delgado / PLXA Position 55-12N; 015-42E Fire on board 6 persons heavily injured request immediate help End of Message This is Ostsee Express 1 / DMIJ no further radiomessages from Delgado received OVER
|
5
|
Disteress: Weiterleitung
Weiterleitung der Beobachtung des Einsatzes von Notsignalmitteln
(Eine Weiterleitungen erfolgen ausschließlich an ein MRCC / Küstenfunkstelle im Sprechfunk !)
Seagull
|
 |
Mayday Relay Mayday Relay Mayday Relay Bremen Rescue Bremen Rescue Bremen Rescue this is Seagull Seagull Seagull / DF3719 in position 53-21N; 007-45E at 0341 following observed read rockets in true bearing 147 distance 3 nm End of Observation this ist Seagull / DF3719 no radioaktivitis on channel 16, no further rockets observed we are approaching the indicated position; estimated time of arrival at 0420 UTC OVER
|
|
Distress: Fehlalarm / Widerruf
|
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
Dringlichkeitsverkehr - Urgencey (Pan Pan) |
|
|
Hördatei |
|
Text |
1
|
|
Ölkännchen |
 |
|
2 |
|
Pfennigfuchser |
 |
|
3 |
|
Titanic |
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
Sicherheitsverkehr - Securité (Securité Securité Securité)
|
|
|
Hördatei |
|
Text |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
Routineverkehr - Routine |
|
|
Hördatei |
|
Text |
1 |
Anruf eines Hafens (wegen Liegeplatz) Schiff → Hafen: Möve ruft Marina Enkhiusen
Kommentar: Den Anrufkanal des Hafens sucht man in den entsprechenden nautischen Unterlagen; hier dem Wateralmanak
Hat der Hafen eine MMSI veröffentlicht, dann erfolgt die Gesprächseinleitung über DSC-Controller anschließend im Sprechfunk. Nur wenn der DSC-Controller benutzt wird, gibt man die eigene MMSI-Nummer an.
|
 |
Enkhuisen Marina Enkhuisen Marina Enkhuisen Marina this is Sailingyacht Möve Möve Möve / DCRJ We need a bearth for this night. Over
|
|
Fortsetzung: |
 |
Sailingyacht Möve this is Enkhuisen Marina give me please length, draught and beam and indicate ETA Over
|
 |
Enkhuisen Marina this is Möve Lenght 13 m; draught 2.1m; beam 3.95m ETA 30 minutes Over
|
 |
Möve this is Enkhuisen Marina when arriving the marina please call again Over
|
|
 |
Enkhuisen Marina this is Möve we recall again arriving the marina Over
|
2 |
Verkehrsabsprache mit einem bekannten Schiff
Kommentar:
Schiff → Schiff: Anruf über DSC (wegen bekannter Schiffsdaten aus einem AIS-Empfang). Ist die MMSI des Anzurufenden bekannt, so erfolgt die Gesprächsaufnahme per DSC-Controller über einen der Schiff → Schiff Kanäle direkt
|
 |
Motorvessel Freyburg Freyburg Freyburg this is Sailingyacht Red Moon Red Moon Red Moon position: 1 nm in true bearing 0° at 2130 UTC Navigation request: danger of collision; please indicate your corse and decision to steer Over
|
|
Fortsetzung: |
 |
Sailingyacht Red Moon Red Moon this ist Motorvessel Freyburg changeing true course to 300° now CA is 300m and TCP is 2133 UTC Over
|
|
|
 |
Freyburg this is Sailingyacht Red Moon CA 300 m is ok Over
|
3 |
Verkehrsabsprache mit einem unbekannten Schiff
Kommentar:
Weil Informationen über das andere Schiff nicht vorliegen (z.B. über AIS) wird man gezwungen sein, eine aufwändige Beschreibung über den gegnerischen Kurs, seine ungefähre Geschwindigkeit und vor allem sein Aussehen in Rumpf und Aufbauten zu beschreiben.
|
 |
Containership Containership Containership in true bearing 120° with true course of about 300°, estimated speed of 15 kn and estimated distance of 2 nm; containership with white hull, red superstructure and competely stuffed with container this is Sailingyacht Sunrise Sunrise Sunrise danger of collision navigational compliance necassary Over
|
|
Fortsetzung: |
 |
Sailingyacht Sunrise Sunrise this is Containership Fast Maersk 25 Fast Maersk 25 follow your course no danger of collision Over
|
 |
Fast Maersk 25 this is Sailingyacht Sunrise we follow our course Over
|
4 |
|
|
 |
|
5 |
|
|
 |
|
6 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|